Sunt uimita inca sa descopar cat de mult m-am legat de lumea asta si cat de mult o iubesc. Cine cunoaste misterele inimii omenesti ca sa o salveze? Si totusi Iubitul meu e destul de mare!

Am citit cartea Osea de mult timp si pentru mine a fost un exercitiu de imaginatie incheiat cu gandul ca totul e ireal si scandalos. Imi amintesc ca m-am suparat pe Dumnezeu prima oara cand am citit:  „cum este necredincioasa iubitului ei o femeie…asa M-ati fost voi necredinciosi, casa lui Israel”. Am zis :  „Doamne, dar nu poti face din asta o zicala, cu siguranta eu nu as face asa ceva!”. Nu e un secret ca il iubeam pe Dumnezeu cu toata fiinta mea. Si totusi nenorocitele cuvinte „mai mult” mi-au venit de hac. Eram fericita cu Domnul dar parca as fi avut nevoie de mai mult…Pot spune cu mana pe inima ca nu am vazut nimic gresit in asta! O facultate, cu siguranta Domnul nu are nimic impotriva educatiei si eu as vrea sa intru in randul oamenilor si sa fiu in pas cu vremurile. Un sot, Dumnezeu a inventat casnicia si sunt sigura ca El vrea sa fiu fericita si sa impart viata mea cu cineva. Nu sunt absurda sa ma casatoresc cu oricine, dar ma astept sa imi dea ocazia sa daruiesc unui om ceea ce sunt! Toata lumea o face… OK, poate nu sunt facuta sa ma marit, dar cel putin ar putea sa imi dea un prieten de la care sa pot invata lucruri bune, cineva mai sus decat mine pe care sa ma pot lasa cu toata greutatea. As gasi valoare in a-l sustine in tot ce face si un scop in a fi alaturi de el. Nu mi-ar trebui altceva decat sa ma primeasca si i-as darui toata viata mea. Stiu ca i-as fi devotata pana la moarte.

Orice numai sa nu traiesc viata mea, sa nu fiu libera sa aleg si sa nu fiu deplin responsabila pentru ceea ce mi se intampla. Prefer sa-mi gasesc identitatea in ce pot sa fac sau in puterea de a investi in altii, chiar in standardele lumii daca e nevoie, dar sa nu ma bazez doar pe Tine! E bine sa am in altceva o confirmare pentru ceea ce imi spui, cred ca evaluarea Ta in ceea ce ma priveste e corecta, dar am nevoie de o confirmare externa. Stai linistit, asta nu are nimic de a face cu Tine si in nici un caz nu inseamna ca Te insel! Doar ca am mai multa incredere in evaluarea lui Satan decat in a Ta si voi face tot posibilul sa implinesc standardele lumii atata timp cat nu vin in directa contradictie cu Legea Ta. (Vreau sa ma accepte si el pentru ca am impresia ca ma uraste si nu-mi place asta!)

Ah, Doamne, Te iubesc mai mult decat orice!