De anul trecut, invatam la tineret din Vechiul Testament. Scenetele ce urmeaza au fost folosit vineri. Tinerii trebuia sa termine de citit din Judecatori si Rut, si trebuia sa ghiceasca personajele necunoscute din scenetele. Ne-am distrat!

POVESTITORUL: Ea sta sub un finic, si copiii lui Israel vin la ea ca sa fie judecati:

EA: Chemati la mine pe capetenia armatei! (la el) Nu a zis Domnul, “Du-te, la Muntele Taborului si ia cu tine 10,000 de oameni, si impotriva ta voi trimite pe Sisera cu armata lui, si-l voi da in mainile Tale!”

EL: Daca vii tu cu mine, ma voi duce, dar daca nu vii cu mine, nu ma voi duce.

EA: Viu, cum sa nu! Dar Domnul va da pe Sisera in mainile unei femei. ies de pe scena. se aude galagie si un strigat: Ieeee! Am castigat! se intorc pe scena

EL: Dar unde-i Sisera? se dau din umeri

*********************************************************************************

POVESTITORUL: Se duce in cortul unei femei pe care o cunostea.

EA: Intra, nu-ti fie frica.

EL: intra in cort, se pune jos Imi dati va rog un pahar cu apa?

EA: Da, cum sa nu? timp ce il acopera cu o plapuma. Hai ca-ti dau lapte.

EL: El bea si sforaie.

EA: ia un ciocan si da in cap cu bat si ciocan.

*********************************************************************************

POVESTITORUL: Dupa Debora si Barac, Israel a avut 40 ani pace. Dupa aceea a inceput sa faca ce era rau inaintea Domnului, si Dumnezeu i-a dat in mana Madianitilor timp de 7 ani. Madianitii i-au asuprit pe Israeliti atat de rau incat Israelitii locuiau in pesteri si in vizuine sapate de ei, iar cand recoltele lor cresteau, Madianitii le dadeau foc. Intr-o zi, piciul familiei batea graul in teasc, ca sa-l ascunda de Madianiti.

GHEDEON: lucreaza, se uita peste umar pt ca se ascunde

INGER: Domnul este cu tine, Viteazule!

GHEDEON: se uita surprins si socat la inger, si atunci vorbeste enervat: Daca Domnul este cu noi, de ce s-au intamplat toate aceste lucruri? Oare nu ne-a scos Domnul din Egipt? Si acum ne paraseste—noi traim in necaz si Madianitii isi bat joc de noi!

INGER: Du-te cu puterea aceasta pe care o ai, şi izbăveşte pe Israel din mîna lui Madian; oare nu te trimit Eu?

GHEDEON: Dacă am căpătat trecere înaintea Ta, dă-mi un semn ca să-mi arăţi că Tu îmi vorbeşti. Nu pleca pana nu ma voi intoarce.

INGER: Bine, stau pe loc.

GHEDEON: se duce dupa oala si o pune inaintea Ingerului.

INGER: atinge de oala cu batul lui, si ia foc. Ghedeon reactioneaza la foc si isi protejeaza fata, ingerul dispare.

VOCEA DOMNULUI: Distruge altarul pe care tatal tau l-a inchinat lui Baal.

GHEDEON: iasa si se aud zgomote; intra iar si se bucura—si-a facut treaba. Pune lana. Dumnezeu, daca Tu vei izbavi Israelul prin mana mea asa cum ai spus, fa ca maine lana sa fie acoperita de roua, si pamantul sa ramana uscat. se pune jos si adoarme. se ridica dimineata si stoarce lana. Nu te supara Doamne dar mai vreau un semn…fa ca maine lana sa fie uscata si tot pamantul plin de roua. se pune jos, adoarme, se trezeste. ridica lana care e uscata.

*********************************************************************************

SAMSON: e orb. invirte la rasnita in temnita.

2 FILISTENI: se bucura Dumnezeu nostru a dat in mainile noastre pe Samson vrasmasul nostru—pe acela care ne-a nenorocit tara si ne inmultea mortii! la garzi Chemati pe Samson ca sa ne inveseleasca!

SAMSON vine insotit de o garda. danseaza/se prosteste. Garda il pune intre stalpi. catre garda: Lasa-ma sa ma pot atinge de stalpii care tin casa si sa ma sprijin de ei. garda il ajuta, pleaca. cu capul in sus striga: Doamne da-mi putere numai de data asta sa ma razbun pe Filisteni pt cei 2 ochii ai mei! cu un efort imens, ia pe cei 2 stalpi: Voi muri impreuna cu Filistenii! cade cu totul.

*********************************************************************************

POVESTITORUL: “Pe vremea judeatorilor, a fost o foamete in tara.”

Elimelec: “Draga mea, provizile noastre nu se inmultesc si nu mai avem mancare. Trebuie sa plecam de aici sau sa murim de foame!”

Naomi: “Dar Eli, unde vom merge?”

Elimelec: “Am auzit ca este destula mancare in Moab.”

Naomi: “Moab? Vrei sa ne mutam in Moab?”

Elimelec: “O sa stam acolo pana foametea va inceta, apoi ne vom intoarce acasa. Fa bagajele si spune baietilor sa pregateasca. Plecam maine dimineata.”

Naomi: “Maaaaah-lon si Chiiiii-lion! Faceti-va bagajele. Tatal vostru a spus ca vom pleca dimineata in Moab.”

Mahlon: “Dar nu cunosc pe nimeni in Moab. Cum ramane cu toti prietenii mei de aici?”

Naomi: “O sa fie bine. O sa-ti faci alti prieteni.”

Chilion: “Pot sa-mi iau camila?”

Naomi: “Bineinteles.”

POVESTITORUL: “Elimelec si familia lui au calatorit in tara Moabului. Dar in timp ce erau acolo, Elimelec a murit si Naomi a ramas doar cu fii ei.”

Toti plang. Elimelec face cu mana si pleaca.

Naomi: “Fii mei, acum ca tatal vostru a murit, ar fi bine sa va insurati. Haideti sa avem o petrecere mare si sa sarbatorim casatoria voastra!”

Naomi, fii ei si cu sotile lor fac un cerc si danseaza timp ce canta Hava Nagila.

POVESTITORUL: “Dupa zece ani de casatoria fericita, Mahlon si Chilion au murit, si le-au lasat pe femei fara soti.”

(Mahlon si Chilion cad, morti. Femeile plang cu voce tare, si se duc la partea alalalta de scena. Mahlon si Chilion ies.)

*********************************************************************************

NAOMI: sfatuieste pe Rut Nora mea, as vrea sa te stiu fericita. Cel caruia ai fost slujnica, nu este ruda cu noi? Iata el trebuie sa lucreze in seara asta la vanturat orzul. Du-te, fa baie, parfumeaza-te, si imbraca-te frumos, si du-te la el; dar sa nu stie ca esti acolo pana dupa ce termina de mancat. Dupa ce adoarme, du-te, descopera-i picioarele, si culca te la picioarele lui. Si el iti va spune ce sa faci.

RUT: Tot ce mi-ai zis am sa fac. amandoua pleaca si se intoarce Rut, sta langa usa. Se uita la Boaz.

BOAZ: manca pe scena. e fericit. se pune sa doarma, se acopera cu patura.

RUT: vine langa el, ii descopera picioarele si se culca la picioarele lui.

BOAZ: se trezeste speriat si vede o femeie acolo. Cine esti tu?

RUT: Eu sunt slujnica ta. Intinde-ti poala hainei peste slujnica ta caci ai drept de rascumparare.

BOAZ: Fii binecuvantata fiica. Fapta ta din urma arata si mai mult decat cea dintai—ca n-ai umblat dupa tineri, saraci sau bogati. isi pune mana la spate si geme de durere: Dar batrana-s! Nu te teme, voi face tot ce vei zice, caci toti stiu ca esti o femeie cinstita.